A rák kezelhető: lehetséges? Hogyan változtassunk életvitelünkön?

Feltöltve: 2015. augusztus 3.

Az elmúlt évtizedekben a daganatos betegségek gyakorisága látványos emelkedést mutatott. Sokan felteszik a kérdést:

A rák hogyan gyógyítható? Mit tegyek ha már megbetegedtem?

Hogyan előzhetem meg?

Cikkünk részletesen taglalja a kerülendő életmódbeli tényezőket valamint kitér a rákmegelőzés lehetséges módjaira, a fogyasztandó élelmiszerek listájára is. 
A témakör fontosságát jelzi, hogy hazánkban a tüdőrák férfiaknál az első, nőknél a negyedik helyen áll. A vastag- és végbélrák a második, a bőrrák a harmadik leggyakoribb ráktípus. Vezető halálok a hölgyeknél az emlőrák, az uraknál pedig a szájüregi rák kialakulásának a kockázata magas (negyedik leggyakoribb típus)

 

 

Hogyan alakul ki a rák?

A rákbetegség kialakulását az ún. kétlépcsős modellel lehet leírni. Egy „beindító”, más néven iniciátor tényező révén megváltozik egy sejt genetikai állománya, majd a „rásegítő”, vagy promóter tényezők mintegy biztosítják a daganat kifejlődéséhez szükséges körülményeket. Mindennapi életvitelünk során mind az iniciátor, mind a promóter tényezőket jelentős mértékben befolyásolhatjuk jó vagy rossz irányban.

A daganatos betegségek java része közvetlen összefüggést mutat az egyéni szemléletmóddal és szokásrendszerrel, ugyanis ezek felerősíthetik, vagy „alvó helyzetben tarthatják” a negatív genetikai hajlamokat, illetve a rajtunk kívül eső okból kialakult, aktiválás előtt álló tumor sejteket.

 

 

El kell fogadnunk azt a tényt, hogy a betegség kialakulásához idő kell, sok éves helytelen életvitel állhat mögötte. Sajnos a kialakult betegséget sem lehet jelen pillanatban gyógyítani gyógyszerrel, de reméljük sikerül majd a jövőben a kutatóknak kitalálni a megfelelő gyógymódot. Ha kialakult a betegség, az orvosok által ajánlott gyógykezelési módokat kell alkalmazni.
Jelen cikkünkben foglaltak nem gyógyító tényezőket sorolnak fel, csak életmódbeli megelőző faktorokat ajánlanak. A megelőzéshez teljes szemléletbeli, életmódbeli változtatás szükséges, amely a kialakult szokásrendszerünkkel sokszor ellentétes lehet. Ugyanakkor a kitartás jobb életminőséget, egészséget eredményezhet.
 

 

Milyen életmódbeli tényezőket kerüljünk?

Az étrend terén sokan megelégszenek a gyorsételekkel, üres kalóriaforrásokkal, amelyek azonban idővel benyújthatják a számlát. Kerüljük ezeket a helyeket, főzzünk minden nap, inkább nyersen, párolva fogyasszuk a gyümölcsöket, zöldségeket.

Az emésztőszerveket érintő daganatok száma igen jelentős, amely jelzi, hogy az életmódbeli tényezők között a táplálkozás tekinthető elsőrendűnek. A szervezet egy ideig képes ellenállni a rákkeltő hatásoknak, azonban az immunraktárak kimerülése betegséghez vezet. Eleinte csak diszkomfort érzés, rossz közérzet jelzi a negatív tendenciákat. Később megjelenhet a székrekedés-hasmenés váltakozása, majd a véres széklet. (Ez utóbbi másból is adódhat)
 

 

 

 

A helytelen táplálkozás – illetve az ehhez társuló krónikus stressz, és a testedzés hiánya – melegágyát képezi a daganatoknak, mivel a szervezet ilyenkor feléli tartalékait, és védtelenné válik a belső támadással szemben.

Mutagén hatású vegyületek (gyökök) képződhetnek az emésztés, illetve belső átalakítások során is, amennyiben az ételek párosítása helytelen, és a gyomorban erjedési, a bélben rothadási folyamatok indulnak el. (Pl.: egyszeri nagyobb étkezés, fehérjedús ételek után édesség vagy gyümölcs fogyasztása, stb)

A gyökök mennyiségét a sültek, grillezett ételek, odaégett ételrészek, olajban sütött ételek és nagy mennyiségű olaj fogyasztása növeli.

A nem megfelelő étrend többszörös rombolást is végezhet a testben. Az élelmiszeripari adalékanyagok, növényvédőszer- és állatgyógyászati szer-maradványok, nehézfémek és penésztoxinok közvetlen iniciátor tényezők (mutagének), vagyis alkalmasak alvó tumor sejt létrehozására.

 

Székrekedés esetén a vastagbélben ún fekáltoxinok képződnek, amelyek egy része a vastagbél falát támadja meg, más része visszajuthat a szervezetbe.

Az étrendben előforduló „rásegítő” tényezők között az állati fehérjék előnytelen aminosav-összetétele, a fűszeres, csípős, pácolt és füstölt ételek, az alkoholos italok, a hozzáadott cukor, valamint a forró ételek (levesek) éhgyomorra történő fogyasztása.

A túlzott mennyiségű vöröshús fogyasztás is megterheli az emésztőszerveket.

A táplálkozás szintén a rák kialakulásának a harmadáért felel. A magas zsírtartalmú étrend, különösen az állati zsiradékok növelik a rákbetegségek kockázatát: a tüdő-, vastagbél, végbélrák, méh-, emlő- és prosztatadaganat esetében.

A mozgásszegény életmód és az elhízás is növeli a méh-, vese és vastagbélrák kockázatát.

A bőséges fehércukor fogyasztás is káros hatású.

Tudjon meg mindent az egészséges édesítésről az 
Édesítsünk okosan! című akciós kiadványunkból!
A biocsicsóka-sűrítmények orvosbiológiai jelentőségéről is tájékozódhat 

akciós árú kiadványunkból!

A magas koleszterin és sófogyasztás is kerülendő.

A kávéfogyasztás káros lehet a hólyagra.

dohányzás a rosszindulatú daganatok harmadáért felelős, tehát ha a cigarettát letesszük, akkor már sokat tettünk az egészségünk érdekében. A passzív dohányzás is lehet rákkeltő!

A cigaretta mellett az alkoholt is tegyük le.

A vörösborról a magas flavonoidtartalma miatt lehet hallani, hogy jótékony hatású. Ugyanakkor ne feledjük el, hogy a jótékony hatás nem magának a bornak, hanem a szőlőhéj és szőlőmag színanyagának van. Tehát a jótékony hatást a gyümölcsfogyasztás (flavonoid bevitel) segíti elő, nem a vörösbor. 

 


 

 

 

Hogyan védhetjük szervezetünket a rák kialakulásától?

A mutációt okozó hatások mellett a helytelen étrend alacsonyfokú protektivitása (védelme) is említendő, amelynek eredményeképpen az immunrendszer „lábai megrogynak”.

Az antioxidánsok (C-, E-, A vitamin, folsav, szelén, cink, mangán), a növényi színanyagok (flavonoidok, antocianidok, stb), a fitoösztrogének, a fitokemikáliák, és az élelmi rostok is kiemelt szerepet kapnak a gyökfogó mechanizmusokban, ezek bevitelét növelni kell.

A teljes kiőrlésű gabonafélék, a bab, borsó, lencse, a nyers növények és gyümölcsök védő hatásúak.
 

 

A nyers vagy kíméletes eljárással készülő, főként növényi alapú natúr illetve bioélelmiszerek előnyösek. Ne vegyünk magas feldolgozottsági fokú ételeket. 

Kiemelkedő védő hatása van a pektinben gazdag, színes héjú vagy húsú gyümölcsöknek (alma, szilva, barack, ribiszke, stb).
 

Az alma magház és a mag különleges, értékes rostanyagait tartalmazza az 
OKOS MAGOS ROST FORMULA. Rendeléshez kérem kattintson ide!

Sok zöldségfélét, hüvelyest, káposztafélét fogyasszunk.

Az olajos magvak E-vitaminja, olívaolaj egyszeresen telítetlen zsírsavtartalma védő hatású.

Az A-, C-, E- vitamin bevitelt, a béta-karotin fogyasztást szintén növelni kell.
 

 

Az antioxidáns hatású likopin a paradicsomban található.

Fogyasszunk bőségesen mindent, ami színes: piros, narancssárga, zöld. Ezeket nemcsak külön, hanem kombinálva használjuk fel az ételkészítés során.

Használjunk a mindennapokban: sütőtököt, dinnyét, mangót, mogyorót, sok paprikát, paradicsomot, citromot, narancsot.

Sokszor nem tudunk magunkhoz venni megfelelő mennyiségű ásványi anyagot, vitaminokat, antioxidánsokat, ha nem tudjuk beiktatni a megfelelő mennyiséget. Ezen kívül sok magas antioxidáns tartalmú színes gyümölcs csak szezonális, de minden nap nagy mennyiséget kell bevinni a megfelelő védelem, illetve a gyökök és az esetlegesen meglévő rákos sejtek eliminálása céljából.
 

 

Ezért van szerepe a magas értékes anyag tartalmú, kíméletesen, 40 fok alatt szárított, cukorszegényített préselt gyümölcshús és mag őrleményekre. A szervezetünkben naponta keletkező rákkeltő szabad gyököket a fekete színanyagok, a fenolos vegyületek, a flavonoidok és a antocianidok képesek megkötni, ezáltal védő hatást gyakorolnak szervezetünkre. 
A színanyagok segíthetnek megvédeni a szervezetet a rákos gyökképződéssel szemben, amely idősebbeknél a védelmi rendszer meggyengülése miatt, illetve a gyökök mennyiségének a növekedése miatt előrehaladottabb.

Sokan a C-vitamin tartalma miatt fogyasztják a téli időszakban az almát, a citrusgyümölcsöket. A színes gyümölcsök, mint a  fekete szeder, a pirosszőlőmag őrlemény, a homoktövismag őrlemény vagy a fekete ribiszke antioxidáns tartalma még ezeket is túlszárnyalhatja!

A magas antioxidáns likopin és zeoxantin tartalmú anyagok fogyasztása segíthet a szemünk egészségének megőrzésében. Kérem az OKOS MAGOS FOCUS FORMULA rendeléséhez kattintson 

 

A szelén egy olyan ásvány, ami a szervezet antioxidáns enzimének a része. Magas szeléntartalmú a barnarizs és a teljes kiőrlésű gabona, valamint a dió.

A fitoösztrogének a szervezet ösztrogénjeinek káros hatásait ellensúlyozhatják, jelentős mennyiségben a szójában található.

A szulfidok is hasznosak lehetnek, a hagyma, fokhagyma tartalmazza őket.

Növeljük a brokkoli, káposztafélék, kelbimbó, cukkini, spenót, cékla, karfiol mennyiségét a táplálkozásunk során, csakúgy mint a magvak, mogyoró bevitelét.

A reggelik, uzsonnák alkalmával fogyasszunk csíráztatott gabonákat, melyeket otthon könnyen csíráztató tálban készítettünk.

Tegyünk a reggeli müzlinkbe magas rosttartalmú összetevőket is!
 

 

A zsírban gazdag húsféleségek helyett inkább a halat részesítsük előnyben, de a legjobb, ha semmilyen húst nem fogyasztunk. A nitrites pácsóval készült töltelékes húskészítmények fogyasztását is kerüljük.

Iktassunk be minden héten húsmentes napokat! Hosszú távon igyekezzünk minél több húst kiiktatni az étrendünkből.

A tej- és tejtermékeknél, és a kenyérre kent készítményeknél is az alacsonyabb zsírtartalmút válasszuk. Inkább extra szűz olívaolajat, szezámolajat, sárgabarackmag olajat tegyünk a kenyérre.

Az ételkészítés során kerüljük a zsírban sütést, inkább pároljunk.

Sütőben süssünk, vékonyan kiolajozott tepsiben. Sütőzacskót vagy római tálat is vezessük be a használt technikák közé.

A grillezett ételek fogyasztását is csökkentsük, a grillezés előtt pároljuk meg az ételt, vagy pácoljuk be.

A pékáruk, tésztafélék vásárlásakor a magas teljes kiőrlésű termékeket részesítsük előnyben.

Mindenek előtt azonban mindazoknak, akik szeretnék megelőzni a néma kórt, egy alapos bélrendszeri tisztítás és a bélflóra helyreállítása javasolható.

 

 

Az étrend mellett természetesen a napi folyadékbevitel is elsődleges tényező. Minimum napi 2 liter folyadékot fogyasszunk.

Az ásványvizek mineráliái védő hatásúak, ezért ne cukrozott üdítőket, hanem natúr leveket fogyasszunk, illetve tiszta ásványvizet, ha lehet lúgos kémhatásút.

Fogyasszunk búzafűlevet vagy szárított búzafüvet minden nap!

A testmozgás bevezetése a napi rutinba szintén elsőrendű. Akár napi 3×10 perc is rengeteget jelent.

 

Mi jelenthet segítséget? 

A fentiek figyelembevétele mellett összeállítottunk egy csomagot, mely kedvezményes áron vásárolható meg.
A mindennapi munka során felhalmozódó oxidációs termékek, gyökök lefogása létfontosságú feladat a szervezetben. A regeneráció és a pihenés során a test „megkeresi, monitorozza” a gyökkeltő, reaktív gyököket a szervezetben és hatékonyan semlegesíti őket. A színanyagok támogathatják a szervezetet. A speciális oligomer proantocianidinek, a bioflavonoidok és vitaminok, a gyümölcsök rákmegelőző, melanómaellenes vegyületei jótékony hatásúak. A hazai biocsicsóka széles körű védőanyagai – mely immunrendszer erősítő, cukorbetegeknek is ajánlott -, ezen belül is a polifruktozán inulin, mint prebiotikus immunvédő vegyület jótékony lehet.

OLTALOM CSOMAG
Kérjük, kattintson a csomag megrendeléséhez!

Tartalma:
 

1 db Okos Magos Pirosszőlőmag őrlemény

1 db Okos Magos Homoktövismag őrlemény

1 db Okos Magos Csipkebogyó őrlemény

1 db 75% inulintartalmú Okos Élet Plusz Biocsicsóka finomőrlemény

 

 

Tóth Gábor                

okl. élelmiszeripari mérnök, szakíró

Minden jog fenntartva!

Felhasznált irodalom:

Dr Cornider Á.: Ami rajtunk múlik SpringMed Kiadó, 2005. 9, 38-47.

Veresné B.M.: Gyakorlati diatetika, Semmelweis Egyetem 2006. 223-230

Tompa A.: Lázadó sejtek Gondolat kiadó, Budapest, 2005. 110-125.

Képek: 

www.morguefile.com

id100151240 by marcus from www.freedigitalphotos.net/images/meals_g270bowl_of_muesli_for_breakfast_with_fruits_p151240.html
id100151253 by marcus from www.freedigitalphotos.net/images/meals_g270bowl_of_muesli_for_breakfast_p151253.html
id10042494 by nixxphotography from www.freedigitalphotos.net/images/fruit_g104measuring_tape_around_apple_p42494.html
id10027441 by pixomar from www.freedigitalphotos.net/images/fruit_g104green_apple_p27441.html
id10029714 by master_isolated_images from www.freedigitalphotos.net/images/fruit_g104green_apple_p29714.html
health_019 from www.ppixelperfectdigital.com photo93curledtapemeasure.html

id100156175 by voaon www.freedigitalphotos.net/images/other_drinks_g65tomato_juice_p156175.html
ID-10039322 by Ambro www.freedigitalphotos.net/images/Healthy_Living_g284-Woman_With_Blueberries_p39322html
ID-10035341 photostock www.freedigitalphotos.net image Healthcare_g355-Female_Doctor_Checking_Blood_Pressure_p35341.html

 

Megosztom

Szerző:
Tóth Gábor

Bővebben » Tóth Gábor

Eseménynaptár

<< okt 2018 >>
hkscpsv
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4