Mit és hogyan egyek? A tudatos táplálkozás oszlopai avagy hogyan szoríthatóak vissza a betegségek?

Feltöltve: 2015. február 24.

A tudatos táplálkozásnak komoly megelőző, egészségvédő szerepe van. A statisztikák szerint korunk megbetegedéseinek legalább 50 %-a visszaszorítható volna helyes étrenddel, de a betegségek akár 85%-a összefügghet valamilyen módon az étrenddel bevitt anyagokkal. De mit is nevezünk helyes étrendnek és – mindenekelőtt –mit is jelent egyáltalán ez a szó:„élelmiszer”?  Ismerkedjen meg írásunkban az egészséges táplálkozás alapelveivel, hogy megőrizhesse egészségét! Mit együnk reggelire, ebédre, vacsorára és mikor igyunk?

 

 

Lesújtó hazai helyzet

Az elhízással foglalkozó legfrissebb jelentés szerint az Európai unióban a magyarok a legkövérebbek, hiszen a lakosság közel 30%-a elhízott. Az okok között keresendő természetesen a sok szénhidrát- és zsírfogyasztás, valamint a kevés zöldség és gyümölcsfogyasztás, ezeken túl meglepő módon a túlzott alkohol fogyasztás is szerepet játszik. Az elhízás nagy terhet ró a szívünkre is.
 

 

Méregtelenítés, béltisztítás speciális élelmi rostokkal itt olvashat róla »

Idősebb korban gyakran megjelenik a 2-es típusú cukorbetegség, melynek fő oka a sejtek inzulinnal szembeni fokozott ellenállása, rezisztenciája. Az inzulinrezisztencia csökkenthető, ha rendszeresen mozgunk, mivel a vércukorszint normalizálódik, a cukoranyagcsere egyensúlya könnyebben beáll, a sejtek pedig hatékonyabban képesek ilyenkor felvenni az éltető szőlőcukrot. 
 

A vércukor- és koleszterinszintünkre jótékony hatást gyakorolhat az OKOS ÉLET BIOCSICSÓKA SŰRÍTMÉNY és az OKOS ÉLET PLUSZ BIOCSICSÓKA-FINOMŐRLEMÉNY 
 

Nemcsak szív- és érrendszerünk, hanem az ízületeink és csontjaink is megérzik a hiányos táplálkozás következményeit. Keveset gondolunk azonban arra, hogy a sok szénhidrát és zsír fogyasztás mellett kevés a szabályozó vitamin és ásványi anyag. Ezek hiánya a bőrünkön is jelentkezik.

A probléma tehát kettős: a bőrszövetet rossz irányban befolyásoló anyagok túlsúlyban vannak, míg a védő komponensek hiánya jellemző.

 

Mit nevezünk valódi élelmiszernek?
 

Élelmiszernek nevezünk minden olyan növényi, állati és ásványi eredetű anyagot, amely nyers vagy feldolgozott állapotban emberi fogyasztásra alkalmas. A valódi, egészségvédő élelmiszer a „fogyaszthatóságon” túl optimális tápanyag összetételt, könnyebb emészthetőséget, hatékony felszívódást és beépülést, valamint a kiválasztó szervek tehermentesítését is jelenti egyben. A helyes táplálkozás hatékonyabbá teszi a mentális, szellemi funkciókat: segíti a jó felfogó- és döntésképesség illetve a memória megtartását, mindeközben megfelelő közérzetet, frissességet, „jó életérzést” is kölcsönöz a szervezetnek.

Magas  vitamin és ásványi anyag tartalmú a speciális igényeket kielégítő 
OKOS MAGOS 
NŐI FORMULA valamint a FÉRFI FORMULA

Sajnos nem minden élelmiszer felel meg az előbb felsorolt kívánalmaknak, ezért is kell elkülönítenünk az ún. egészségvédő élelmiszerek csoportját az emberi fogyasztásra alkalmasnak minősülő „élelmiszerek” tárgykörén belül. Fontos azonban tudni, hogy egy-egy élelmiszer nem mindenki számára „optimális” vagy egészséges, hanem egyedileg kell szemlélni az étrend összeállítását.

A helyes étrend az egészségvédő élelmiszerek megfelelő párosításából tevődik össze. Az egészségvédő táplálkozás pedig a helyes étrendet és a megfelelő étkezési szokásokat fogja egybe. Ez utóbbi az étkezések rendszerességét, idejét és módját, az elfogyasztott étel mennyiségét, a rágás milyenségét vagy éppen az evés közbeni lelki állapotot jelenti. Mivel mindezen tényezők domináns szerepet kapnak egészségünk szempontjából érdemes átgondolni a legfontosabb és legalapvetőbb táplálkozási elveket.

Étkezzünk minél változatosabban, vagyis minél többféle nyersanyagból állítsuk össze étrendünket. Legyünk nyitottak az újabb ötletekre is, szerezzünk meglepetést a családnak újfajta ételekkel. Ne kötődjünk megszokásokhoz, tradíciókhoz, hiszen ezen a területen a fejlődés alapja az újabb dolgok iránti fogékonyság. Ne legyenek előítéleteink az újdonságokkal kapcsolatban, ha még nem is kóstoltuk azokat.

 

A csipkebogyó magas C-vitamin és ásványianyag tartalmú. Az immunrendszer erősítése, a csont -és szívvédelem kiemelkedő fontosságú napjainkban. az OKOS MAGOS CSIPKEBOGYÓŐRLEMÉNY rendeléséhez kattintson ide! 

Milyen ételeket kerüljünk?

Kerüljük a zsíros, nehéz ételeket, használjunk inkább hidegen sajtolt növényi olajokat, amelyekben emésztést segítő lecitin is található (pl lenmagolaj, olívaolaj). Bár ez utóbbi javaslat sokszor kerül elő, mégis a hazai – főként vidéki – lakosság még mindig 30-50 %-ban sertészsírt és libazsírt fogyaszt. Általános használatra legjobb a hidegen sajtolt olaj, ezen belül is az olívaolaj (sajnos a napraforgótáblákat vegyszerezhetik, így az olaj vegyszer-szennyezettsége is magasabb).

Magas omega-3 tartalmú a LENMAGŐRLEMÉNY  a fogyókúra idején alkalmazható az  OKOS MAGOS DIÉTA PLUSZ FORMULA

Az ételeket csak kevés sóval ízesítsük; naponta összesen egy teáskanálnyi konyhasó fogyasztható. Az élelmiszerekben „rejtett” só is található, amely hozzáadódik a napi sóbevitelünkhöz. (Pl.: kenyerek, péksütemények, tésztafélék, savanyúságok, stb.) A megengedett napi 5 gramm (1 teáskanál) konyhasó helyett nem egyszer ennek 2-3-szorosát is elfogyasztjuk, amely számos keringési és vízháztartásbeli probléma alapja lehet.

A rendszeres édességfogyasztást a szakemberek nem javasolják a cukor káros hatásai miatt. Egyrészről le kell csökkentenünk a hozzáadott cukor mennyiségét, másrészről természetes helyettesítőket érdemes beiktatni. Ilyenek az édesebb gyümölcsök, aszalványok (mazsola, füge, datolya) és a méz. A természetes édességek reggelibe való beépítése némileg visszaszorítja az édességek kívánását a nap folyamán. A cukor helyettesítésére stevia, nyírfacukor, eritritol, fruktóz, illetve alternatív cukorhelyettesítő bioszirupok használhatók.

Az édességvágy elleni küzdelemben segíthet az
OKOS ÉLET PLUSZ BIOCSICSÓKA FINOMŐRLEMÉNY

Egészséges édesség az OKOS MAGOS REFORM ALMACHIPS
 

Mi lehet segítségünkre az egészségünk megőrzésében?

A nyers gyümölcsök és zöldségfélék kiemelt szerepet kapnak az étrendben. Vitamin és ásványi anyag tartalmuk segíti a szervezet és a szellemi működés regenerációját. Betegségmegelőző szerepük részben az antioxidánsok (C-vitamin) és színanyagok (P-vitaminok) hatásaival magyarázható. A barna kenyér és gabonapelyhek szintén a javaslatok között szerepelnek értékes B-vitamin és rosttartalmuk miatt. A barnarizs köretként való alkalmazása az előbbiekhez hasonlóan jótékony hatású.

Az egészséges ételek fogyasztása mellett immunrendszerünket támogathatja a sok színanyagot tartalmazó ételek fogyasztása.  PIROSSZŐLŐ és a FEKETERIBISZKE őrlemény, valamint a BIOCSICSÓKA SŰRÍTMÉNY rendeléséhez kattintson a termék nevére. 

A színes zöldségek sok káros gyököt semlegesítő antioxidánsot tartalmazhatnak, ezen felül a sötét színű bogyós gyümölcsök illetve ezek szárítmányai, főleg az őrölt magjuk jótékony hatású lehet. Éppen ezért a védő étrendi tényezők között az újabb kutatások a növényi színanyagok   a bioflavonoidok, polifenolok és egyéb bioaktív, „intenzív vitaminhatású anyagok” hatásai emelhetők ki. Az első hazai és külföldi kutatások a PIROSSZŐLŐ HÉJÁNAK és magjának anyagait vizsgálták, mely vegyületek a hatékony antioxidánsként ismert aszkorbinsav és retinol (C- és A-vitamin) hatásait is messze túlszárnyalhatják! 

 

A flavonoidok gyulladásgátló, daganat elleni, vírus elleni, baktérium és parazita elleni és értágító hatásúak. Antioxidáns hatásuk révén gátolják a „rossz” koleszterin és a sejtmembránok oxidációját, valamint csökkentik a vér alakos elemeinek, különösen a vérlemezkék összecsapzódását is az erekben.

A rendszeresen, hasonló időközökben történő étkezés során a szervezet előre fel tud készülni a következő táplálkozási periódusra. Aki meghatározott, előre tervezett időszakokban eszik, érezni fogja az adott időpont elérkeztével a szervezet „készenléti jelzéseit” (éhségérzet). A rendszertelenség egy ideig csak átmeneti, később maradandó emésztőszervi és egyéb károsodáshoz vezethet. A véletlenszerű étkezési ritmus az emésztőnedvek összetételének megváltozását és a vércukorszint gyakori ingadozását eredményezi. Az ilyen életvitel sajnos leépíti a szervezetet, és egy idő után a precíz, rendszerességre alkotott emberi szervezet többé nem képes tolerálni a kilengéseket (gyomor- és bélbántalmak, keringési zavarok, stb.). A szomorú következmények megfigyelhetőek a több műszakos vagy rugalmas munkarendet követő embereknél. Mindezek fényében válik érthetővé, miért szerepel a Bibliában is a következő idézet: „Boldog vagy te ország, kinek a te királyod nemes ember, és a te fejedelmeid idejében esznek, a test erejéért, és nem az italért.” (Prédikátor könyve 10. fej. 14.vers)

Fogyasszunk könnyű vacsorát, de ha súlyunkat rendezni szeretnénk segítséget jelenthet az  OKOS MAGOS PREBI-ROST FORMULA

Méregtelenítés idején, magas koleszterinszint esetén fogyasztható  az 
 OKOS MAGOS TISZTÍTÓ FORMULA Rendeléshez, kérjük kattintson a termék nevére!

Az étkezések számát illetően a napi 3 étkezés javasolható, amely – ha az összetétel és a mennyiség is optimális – kielégíti a szükségleteket. Az étkezések között 4-6 órás szüneteket érdemes tartani, hogy a gyomor elvégezhesse munkáját. A mennyiség elosztásával kapcsolatban egy régi bölcs mondást lehetne idézni: „ A reggelidet ne oszd meg senkivel, az ebédedet oszd meg felebarátoddal, a vacsorádat pedig add az ellenségednek.” Vagyis optimális esetben a reggeli a legnagyobb mennyiségű, főként szénhidrátot (gabonák, aszalványok, méz), vitamint ásványi anyagot (gyümölcs- vagy zöldségfélék), kevés zsiradékot (olajos magvak) és bőséges folyadékot tartalmaz, ez utóbbit étkezés előtt (felkelés után) javasolják. Reggel a szervezetnek e tápanyagokra van leginkább szüksége. Az ebéd fehérjében és zsiradékban gazdagabb főtt ételeket tartalmaz – természetesen – nyers zöldségsalátával kiegészítve. A vacsora többnyire könnyen emészthető, nem megterhelő étkezést jelent: pirítós, zsírszegény termékek, főzelékfélék, joghurt, gyümölcsök. A folyadék fogyasztását az étkezések közötti órákban érdemes beiktatni, ez napi 6-8 pohár víz bevitelét jelenti.
Fontos még, hogy mindig együnk nyugodtan, nem kapkodva, kényelmes körülmények között, hiszen ilyenkor az emésztés is hatékonyabb. Végül érdemes kiemelni, hogy az egészségvédő táplálkozás a szeszes italok és serkentő hatású élvezeti szerek háttérbe szorítását ill. kiiktatását is elérendő célként jeleníti meg. 

KORUNK PROBLÉMÁIRA – VAN VÁLASZ!!
AKCIÓS  CSOMAGAJÁNLATOK! 

 

Kedvezményes csomagajánlatainkkal sok pénzt spórolhat, mellyel hozzájárulhat egészsége megőrzéséhez! Ajándékozáskor, szeretteinkre gondolva pedig hasznos, ha nemcsak különleges, hanem egészséges, hazai „meglepetést” választunk nekik, így óvhatjuk őket, hogy sokáig velünk maradhassanak egészségben. 

Ennek jegyében összeállítottunk
különböző igényeket kielégítő akciós Csomagokat
 KORUNK PROBLÉMÁINAK kihívásaihoz igazodva. 
Ajánljuk azok számára, akiknek fontos a
tudatos életvitel és az egészségvédelem is.

OLTALOM;   LIFE;   KONTROLL;   BALANCE;   PAJZS;   2 in 1 PAJZS és TISZTÍTÓ;   LIGHT;   RUGALMASSÁG;   FITT;   STABILITÁS és SPORT
csomagok közül választhat.

TUDJA MEG MIT REJTENEK A KEDVEZMÉNYES CSOMAGOK!!

Csomagok  –  20% kedvezménnyel rendelhetők meg a bennük lévő
bio- és reformtermékek egyenkénti eredeti árának összegéhez képest!
Kérjük kattintson a részletes információkért!!

A  Csomagokban az Okos Magos termékek 20% kedvezménnyel rendelhetők meg a csomagokban lévő bio- és reformtermékek egyenkénti eredeti árának összegéhez képest!

Egészséges édességünk, az OKOS ÉDES biocsicsóka sűrítményünk még mindig 
20% kedvezménnyel
 vásárolható meg, 1990 Ft-os áron!

Az Okos Élet Plusz biocsicsóka-finomőrlemény koncentrált, általános tápanyag-kiegészítést szolgáló inulindús biotáplálék. AKCIÓNK KERETÉBEN  FÉLÁRON KAPHATÓ KÉT HAVI ADAG CSAK 1290 FT!!!

Információk:

honlap: www.okosmagos.hu
              www.rostdoktor.hu
              www.okosmagos.hu          

email: info@okosmagos.hu (Tóth Gábor) mobil: 0620/772 2220          

Tóth Gábor

élelmiszeripari-mérnök

Minden jog fenntartva!

 

Kép:
www.morguefile.com

ID-10017101-by-m_bartosch-www.freedigitalphotos.net images Oils_Sauces_and_Dres_g269-Bottle_Of_Olive_Oil_With_Olives_p17101.html.jpg
ID-100177573 www.freedigitalphotos.net images by stockphoto mischievous-look-of-a-young-woman-with-fruits-photo-p177573.jpg

Megosztom

Szerző:
Tóth Gábor

Bővebben » Tóth Gábor

Eseménynaptár

<< Júl 2017 >>
hkscpsv
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6